Een weekend met de Kompel Riders / runners

Afgelopen weekend was ik in Belgisch Limburg. Wederom was onze basis Nationaal Park de Hoge Kempen. Met ons vriendenclubje zouden we er weer een mooi trainingsweekend van maken met natuurlijk een lekker Kompel biertje.
Nu hebben we allemaal wat andere doelen en plannen en dus hadden we allemaal een idee wat we wilden doen het weekend. Maar het is een aangenaam flexibel groepje dus iedereen kan doen wat hij wil. Als we aan het eind van de dag maar allemaal aan een biertje zitten.
Zo wilde ik zaterdag een duurloopje doen van 20 km. Maar Lia, Yvet en Nico wilden een uurtje. Dus was het simpel, ik ging eerst voor een rondje van 10 km en dan zou ik de rest oppikken en nog een ander rondje met z’n 4en achteraan plakken.
Jeroen gaat over twee weken een mtb tocht doen van 200 km en die had als doel een 100 km ronde op de mtb. Thieu wilde wel mee en kijken hoe ver hij zou komen.
En zo hadden we allemaal een plan.

Ik ging vroeg op pad voor het eerste rondje, Heerlijk weer, vogels die fluiten en zo liep ik een mooi rondje in het nationaal park. Na 9 km was ik weer op de camping en gingen we met 4 verder. Nu wist Nico overal de weg dus dat was lekker makkelijk.
Er ligt een enorme krater in het park en daar zou je naar beneden kunnen. Een enorme stijle afdaling en ergens moet je ook weer naar boven komen. Ik wilde dat eens uitproberen. De rest twijfelde maar gingen uiteindelijk toch mee. Beneden stond veel onder water dus een pad was niet goed te vinden. Maar uiteindelijk kwamen we er weer uit en vonden we werkelijk een muur zo stijl.
Wederom een mooie ronde en uiteindelijk kwam ik aan 19 km en 500 hoogtemeters. Mooie begin.
Na de beste worstenbroodjes en rijstevlaai gebakjes van de warme bakker in Maasmechelen stapten we op de mountainbike.
Dit keer zouden we de Groene route doen. Toen we een uurtje onderweg waren en door al aardig wat plassen waren gescheurd brak de hemel open.
Fikse bui en gelijk 10 graden kouder. De paden werden modderpaden.
Het werd een fikse route van 35 km, 350 hm en met veel obstakels onderweg. Er liggen heel veel omgewaaide bomen over de paden, de boswachter heeft nog wel wat werk te doen.
Jeroen tikte de 100 km aan en Thieu toch ook 54 km.
Dus iedereen was happy en konden we proosten met een Tongerlo van de tap en erna met een Bovengrondse Kompel bier op fles.
Zondag was het plan om de blauwe route te mountainbiken met de hele club.
Droog weer, heerlijk. We scheurden over de paden en klommen weer pittige klimmetjes.
De mtb routes zijn daar echt goed aangegeven.

Zo enorm tof gebied om te fietsen. Dit rondje was wederom 35 km en 300 hm.
Rond de klok van 1 uur waren we weer bij de start om te eindigen met een Kompel.
Een biertje smaakt enorm lekker na een inspanning, maar alles met mate.
Een heerlijk trainingsweekend met de Kompel riders/runners.
Zo konden Lia en ik ook nog even een beetje samen trainen voor ons Nisramont Trinatura. We hebben ons enthousiast ingeschreven als koppel maar wat we moeten doen wisten
we niet meer. Maar bij een check blijkt – 4km kayak op het stuwmeer van Nisramont. Daarna volgt een pittig Ardens MTB-parcours van 22km. De trailrun van 8km en nog een MTB-rit van 9km. Als afsluiting nog een run/bike van 4 km.
Dus een ideale training dit weekend!