Zanzibar – een mooie afsluiter van 8 weken op zee

IMG_3458Na weer een paar weken op zee was onze tweede en laatste haven in zicht. Darem Salaam – Tanzania. Je kunt rottere havens bedenken. Het andere team zou later in de week komen wat betekende dat wij nog 3 hele dagen hadden om op pad te gaan.
Laat Zanzibar nu vlak bij zijn. Het eiland waar Freddy Mercury is geboren. Het eiland dat de grootste producent van kruidnagels is en vooral inkomsten genereren dmv toerisme door de prachtige stranden. IMG_3641
Vlak waar wij met het schip lagen was de ferry naar Zanzibar, 1,5 varen en je staat op Zanzibar. We hadden een prachtig resort geboekt in het noordelijkste puntje van het eiland. Na wat onderhandelen reden we met gevaar voor eigen leven in een klein uurtje naar het Noorden. Iedereen zat in de gordels behalve de chauffeur.
Wat een resort en wat een stranden, geweldig. De relaxmodus ging aan en het werd 3 dagen genieten. Eindelijk kon ik ook weer wat verder rennen. Alhoewel dat tegen viel want het was maar even laag water en erna werd je ingesloten door water en was het strand zo goed als weg. Dus liep ik daar in de vroege morgen heen en weer op het strand.
IMG_3688Toevallig was er een local aan het trainen, dus al snel kwamen we in gesprek en kreeg ik na mijn loopje nog IMG_3726wat extra loop oefeningen. Hij wist waar hij mee bezig was, grappig om te zien. Stokjes en stenen werd gebruikt voor een sprint parcours.
Uiteraard hadden we ook al snel kijkers, want een blonde vrouw zien ze niet veel rennen met een lokale sporter.
InAfrika ligt de handel op straat, in dit geval op het strand.
IMG_3741 IMG_3775We wilden snorkelen met een lokaal zeilbootje. Dat was na veel onderhandelen voor een mooi prijsje geregeld.
Zo vaarden en snorkelden we wat, doken van het dak van het bootje, aten wat fruit en genoten van het uitzicht op de prachtige stranden.

IMG_3789IMG_3767De laatste dag sloten we af met Stone Town te bezoeken. Daar was ik niet erg van onder de indruk. De hoofdstad van het eiland is vervallen. Het staat vol met prachtige gebouwen maar alles in zeer slechte staat. Zonde. Maar leuk om het eiland toch even te verkennen.
Zoek je een prachtig bounty strand….Zanzibar heeft het.

Donderdag hebben we onze nieuwe collega ‘s rond geleid en ingewerkt en vrijdag ochtend namen we afscheid. Die nacht vlogen we terug, met als souvenir zo goed als allemaal ziek. Ik kotste mij helemaal leeg in het vliegtuig. Dagje diarree en ik was weer snel het wijffie. Sommige van de groep hadden het minder goed. Koorts en echt ellendig. Het blijft Afrika ondanks het 5 sterren hotel in Darem Salaam waar we overdag in zaten toch een beestje mee gekregen.
IMG_3788En daarmee sluit ik deze missie echt af. Terug naar het leven in Rotterdam, heerlijk weer thuis bij mijn lief . Nu nog even wat beter weer want man wat is het koud hier na 8 weken in de zon!

This entry was posted in Reizen, Trainingen 2014/15, Werk and tagged , . Bookmark the permalink.